Bestuursvergadering 7 mei 2025

Controleer uw schroef (advertentie)
17 maart 2025
Nieuwe vloer clubhuis in volle gang!!
11 mei 2025
Controleer uw schroef (advertentie)
17 maart 2025
Nieuwe vloer clubhuis in volle gang!!
11 mei 2025

Samenvatting bestuursoverleg 07-05-2025

Op 07 mei 2025 heeft er een bestuursoverleg plaatsgevonden waarvan hier de hoogtepunten staan vermeld.

Na de opening door de voorzitter om 19.30 uur geeft hij woord aan Ankie. Zij betoogt dat de bijdrage vanuit het bestuur de afgelopen jaren niet is geïndexeerd (in het bijzonder voor de openingstocht) en vraagt dit alsnog te doen. De voorzitter geeft aan dat uitgaven van de vereniging aan alle leden van de vereniging moeten komen en dat aan de openingstocht slechts een beperkt aan leden deelneemt. Nadat Annemijn namens de evenementencommissie een overzicht heeft gegeven van de activiteiten in het verleden en in de toekomst, besluit het bestuur het budget voor evenementen met 50% op te hogen.

Er heeft een intense discussie plaatsgevonden over de verbouwing van de kantine en de rest van het terrein. Gezien het belang van de verbouwing gaat zorgvuldigheid boven snelheid. Wel blijft het essentieel dat iedereen op zijn/haar werkbeurt komt als hij/zij staat ingeroosterd. Gezien het belang van de verbouwing zal het bestuur direct optreden als leden verstek laten gaan.

Met een nieuw besturingsprogramma is er aantal kleine zaken die nog niet helemaal goed lopen. De ICT-commissie werkt er hard aan om dit draaiend te krijgen en in het verlengde hiervan ook de website operationeel te krijgen.

Het bestuur bereidt de ALV in het najaar voor alsmede de enquête en de WBTR-zaken die hiermee samenvallen. Nader bericht volgt.

Houdt de publicatoren en je mail in de gaten v.w.b. de evenementen die gaan plaatsvinden.

Twee weken na het hellingen waren beide afvalcontainers alweer vol met veelal niet door de vereniging maar door individuele leden gestort afval. De kosten hiervan waren omgerekend naar individuele leden € 6,= per lid. Zoals in de ALV afgesproken dient een ieder zijn afval mee naar huis te nemen en niet in de afvalcontainers te droppen. Het bestuur overweegt de extra kosten hiervoor aan het eind van het jaar te verdelen over de individuele leden (jullie allemaal dus) en hen hiervoor aan te slaan.

Het haventeam stelt vast dat niet iedereen tijdens het hellingen de gehele dag heeft meegeholpen. Er is altijd iets te doen dus als jouw helling vol of leeg is ga je niet eerder weg dan wanneer alles is gedaan. Ook de werkzaamheden bij andere hellingen. De terreincommissaris weet in deze gevallen waar je behulpzaam kan zijn. Ook zijn er voldoende werkzaamheden die je kan doen als je geblesseerd bent. Neem in zo’n geval contact op met het haventeam en zij zetten je dan alternatief in.

Het uitbaggeren van de haven is succesvol afgerond. De gemeente zal binnenkort voor een eindinspectie langskomen en dan ook meteen een oordeel over andere zaken binnen de haven (bv damwanden) vormen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

John Lussenburg

Secretaris